10.12.14

Escape Room Ravenstein!

Toen mijn schoonzus vroeg of Yf en ik er iets voor zouden voelen om samen met hun en twee vrienden een team te vormen om een "Escape Room" te testen, riepen wij meteen ja!
Ik had weleens van het fenomeen gehoord, maar hoe precies de vork in de steel zat wist ik niet, dus gingen wij dit avontuur graag aan. In gedachten zag ik mezelf al in een soort latex turnpakje, laserstralen ontwijken en manlief stond poeder te blazen waardoor deze zichtbaar werden... maar dat zie je natuurlijk alleen in films ;-)

We gingen naar "Escape Room Ravenstein".
Ons avontuur speelde zich af in de "Escape Room De Wijnkelder".
De wijnkelder is van Baron Teutlich von der Strassen von Dieden. In deze kelder bewaard hij, volgens geruchten, een bijzondere fles champagne "Heidsieck 1907". Deze champagnefles heeft een waarde van zo'n €275.000. In de kelder aangekomen kregen wij 1 uur de tijd om deze kostbare champagnefles te vinden door middel van het oplossen van raadsels, trucs en puzzels!

Ons is het gelukt maar wij hadden nog maar 23 seconden over en konden de sirenes in de verte al horen!
Het was een geweldig leuke ervaring en zijn vereerd dat wij deze "Escape Room" voor jullie hebben mogen testen!
Ook nieuwsgierig geworden? Vanaf 20 december is "Escape Room Ravenstein" voor het publiek geopend!
Wij zeggen "DOEN!".

Voor meer informatie ga naar: www.inallestraten.nl/escaperoom!


Picture © By Marloes Thuis & In Alle St(r)aten


8 opmerkingen:

  1. Dat schrijf je beeldend Marloes!
    Ik zou het Spaans benauwd krijgen :-) Maar jij had je brandweerman bij je!
    Mooi plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die had alleen maar oog voor de kluis (foto) ;-)
      Er zijn tot nu toe maar enkele escape rooms in Nederland en volgens mij is er maar 1 die daadwerkelijk op slot gaat, dus die benauwdheid valt reuze mee!

      Verwijderen
  2. Wow, wat gaaf! Lijkt mij ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me erg leuk om te goen. Een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En voor jou misschien nog niet eens zo heel ver uit de buurt :-) Kennen ze dit fenomeen ook in Frankrijk?

      Verwijderen
  4. O ik ben hier zo nieuwsgierig naar! Heb er al veel over gehoord, eens kijken of ik mijn vriendinnen ook zo gek kan krijgen. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg DOEN! Het is echt leuk om onder tijdsdruk die fles te vinden!

      Verwijderen